El nostre

Lema

Cada any la nostra animació Pastoral gira entorn d’un lema que dóna sentit a les accions que realitzem. Aquest curs, el nostre lema és «Brilla!».

Amb el poder del somriure construïm els nostres somnis i creem benestar. Reforcem el record positiu, alegre i feliç de compartir, ajudar, participar, crear i investigar.

El somriure és fonamental per al desenvolupament integral de la persona, i això és el que com a escolàpies més desitgem per als nostres alumnes.

Amor

• Descobrir les petites accions que expressen amor en la vida quotidiana.
  • Ser conscient de com manifesto l’amor cap als altres a través de les meves paraules i accions.
  • Buscar exemples de persones que viuen l’amor autèntic i prendre’n inspiració.
  • Fomentar el respecte i la comprensió mútua en totes les meves relacions.
  • Recordar que l’amor és la base de tota relació sincera i profunda.

Justícia

• Reconèixer i defensar els drets dels altres, especialment d’aquells que són vulnerables.
  • Ser conscient de com les meves decisions i accions impacten els altres.
  • Buscar exemples de persones que lluiten per la justícia i aprendre del seu compromís.
  • Promoure l’equitat i el respecte en tots els àmbits de la vida.
  • Recordar que la justícia és un valor essencial per construir una societat més humana i solid
  • at us farà lliures”.

Paciència

• Aprendre a esperar amb serenitat els processos i resultats en la vida quotidiana.
  • Ser conscient de com reacciono davant les dificultats i contratemps.
  • Buscar exemples de persones que practiquen la paciència i prendre inspiració de la seva actitud.
  • Fomentar la comprensió i la calma en situacions que generen estrès o frustració.
  • Recordar que la paciència és una virtut que enforteix l’esperit i la convivència.

Valors

Objectius a infantil

Valors

Objectius a primària
  • 1r cicle
  • 2n cicle
  • 3è cicle
Objectius a secundària
  • 1 ciclo
  • 2 ciclo

Brilla!

Ser llum per als altres és sempre POTENCIAR LA PERSONA. Ser llum per als altres és escoltar sense jutjar, generant aquesta intimitat guaridora de qui necessita obrir-se per curar-se. Ser llum és despertar i provocar somriures en els altres. Ser llum per als altres és plorar i donar escalfor en els moments més difícils. Ser llum per als altres és aguantar quan l’altre està patint per alguna cosa que el porta a generar foscor; estar-hi, deixant que el xàfec caigui per després recollir-ne els trossos i ser llum.
Tots estem cridats a il·luminar, a ser llum, d’una manera profunda, des del cor.

És la nostra primera vocació, la que hem d’ensenyar al nostre alumnat i la que hem de fomentar en els altres.

CARTEL ESCOLAPIAS inf CAT LEMA 22-23 6090_page-0001 2
CARTEL ESCOLAPIAS MAY CAT LEMA 22-23 6090_page-0001 2